Connect with us

Style & Luxury

Con Lookiero lo shopping online è su misura

Published

on

Fare shopping online è comodo, veloce, fa risparmiare tempo e spesso anche soldi. Ma può capitare che la taglia non sia giusta, che il colore non sia esattamente quello sperato o che alla fine l’abito indossato non ci piaccia.

Rischi che difficilmente correrete con Lookiero, il primo servizio di Personal shopping online in Europa che spedisce ogni giorno centinaia di box completamente personalizzate per ogni cliente, grazie al profilo di stile che ciascuno può compilare al momento dell’iscrizione.

Su queste informazioni una personal shopper lavora per selezionare cinque, tra capi e accessori, che la cliente ha la possibilità di provare/mixare/riprovare in tranquillità a casa e decidere se tenere tutto, solo alcuni capi o rimandare indietro l’intera box.

Lanciato in Spagna nel 2016, da un’idea di Oier Urrutia, si è velocemente affermato in Europa dove oggi è presente in 7 paesi: Francia, Regno Unito, Lussemburgo, Portogallo e Belgio e in Italia.

Lookiero abbraccia così il concetto di body positivity ed è rivolto a tutte le donne, di qualsiasi età e corporatura, incoraggiandole ad amare il proprio corpo, a sentirsi belle per sé stesse in primis e a scoprire come valorizzarsi al meglio grazie a uno stile studiato in modo specifico per ogni cliente.

Lo shopping passo passo
Una volta approdati sul sito www.lookiero.it ci verrà chiesto di compilare il profilo di stile seguendo delle semplici linee guida. Oltre a informazioni basilari come la taglia, Lookiero raccoglie i desideri, le occasioni d’uso e le preferenze in fatto di colori, forme, texture. Ogni dettaglio comunicato è utile e importante per dare alla personal shopper (la stessa in ogni esperienza su Lookiero), tutti gli elementi per instaurare un vero rapporto di fiducia e di supporto.

Partendo dal profilo di stile condiviso, la stylist lavora per selezionare cinque, tra capi e accessori, e prepara una box – un vero e proprio pacco regalo per noi stesse -, che viene recapitata nel giro di alcuni giorni. La scelta dei capi non viene mostrata prima della consegna: questo assicura l’effetto sorpresa. Dopo la consegna della box – direttamente a casa – avete la possibilità di provare, mixare, riprovare in tranquillità i capi selezionati e decidere se e cosa tenere.

È possibile acquistare l’intera box – che dà sempre diritto a uno sconto immediato del 25% sul totale – oppure scegliere di tenere solo alcuni dei capi ricevuti: in entrambi i casi il servizio di styling è sempre gratuito. E da questa estate sono presenti anche nuove linee dedicate al mondo maternity e plus size e, tra gli oltre 150 marchi disponibili (ma la lista è sempre in ampliamento), anche Grace&Mila, Liu Jo, Only, Vila, Wrangler, Esprit, .Object, Vero Moda e Saint Tropez.

Nel caso in cui il reso è totale, la prima esperienza Lookiero è totalmente gratuita, mentre per le box successive si paga soltanto il servizio di styling (10 euro).

Il servizio di Lookiero ruota proprio intorno a un nuovo concetto di stile, che va oltre l’ultimo trend o il semplice acquisto di qualcosa di nuovo. Lo scopo è aiutare ogni donna a valorizzarsi indipendentemente dalla taglia e dalla silhouette.

Dopo l’unboxing, Lookiero chiede sempre un feedback su quanto ricevuto per poter affinare e migliorare l’ordine successivo. È qui il vero potenziale di Lookiero: con il progredire della conoscenza la personal shopper sarà in grado di identificare sempre meglio i desideri e le necessità della cliente, instaurando un rapporto continuativo di fiducia, supporto e consulenza. Per chi diventa un cliente abituale è possibile addirittura attivare un servizio in abbonamento per ricevere regolarmente la propria box.

“L’obiettivo di Lookiero – dichiara Valentina Graniero, Marketing Manager Lookiero Italia – è far scoprire a ogni donna una nuova versione di sé, attraverso nuovi brand e nuovi stili. Lookiero vuole essere come l’amica che ti sprona oltre l’abituale. Lookiero è veramente il tuo personal shopper che ti propone di osare con capi che mai avresti acquistato da sola. La nostra forza è capire l’animo delle donne che si affidano a noi comprendendone i punti di forza e soprattutto quelli di debolezza e trasformandoli in elementi di innovazione per una nuova donna capace di vivere pienamente la propria unicità”.

di Lidia Pregnolato per DailyMood.it

 

0 Users (0 voti)
Criterion 10
What people say... Leave your rating
Ordina per:

Sii il primo a lasciare una recensione.

User Avatar
Verificato
{{{ review.rating_title }}}
{{{review.rating_comment | nl2br}}}

Di Più
{{ pageNumber+1 }}
Leave your rating

Il tuo browser non supporta il caricamento delle immagini. Scegline uno più moderno.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *

dieci + uno =

Collezioni Donna

Stepping out: introducing the Fall/Winter 2022 Michael Kors Collection Runway Show

Published

on

Stepping out in New York was the theme of Michael Kors’ Fall/Winter 2022 runway show, which was presented at the iconic music venue Terminal 5 in Manhattan today at 8 PM (ET)—marking the music venue’s first fashion show, and the designer’s first live evening show. From the runway, which was illuminated to echo city lights, to a musical performance by Miguel, the show celebrated the allure and energy of New York City at night.

Starting with his Spring/Summer 2020 presentation, Michael has used the occasion of his runway shows to shine a light on his hometown. From a New York Restoration Project community garden to the theater district to Tavern on the Green and now Terminal 5, the designer has worked to reignite the spirit that drives New York City.

For this show, I wanted to bring the excitement and energy of a night on the town to life—because I think right now, no matter where you are, we’re all craving that,” says Michael Kors. “And the clothes are really everything you need for stepping up, stepping out and making an entrance.
New York City Mayor Eric Adams was among the A-list front row, which also included Blake Lively, Brooke Shields, Ariana DeBose, Lady Eliza and Lady Amelia Spencer, Addison Rae and more.

Michael Kors is the epitome of made in New York,” says Mr. Adams. He’s not only been a leader in the fashion industry for four decades, but has been there for New York when the city has needed him most. As COVID devastated our city, Michael stepped up and got to work helping to rebuild so many industries hard hit by the pandemic. From shining a spotlight on charitable organizations to supporting our schools to paying homage to Broadway, Michael has helped us with recovery efforts every step of the way. New York City owes this icon a debt of gratitude and I am excited to see everything he does next, both on and off the runway.”

A musical performance by Grammy-Award winning artist Miguel set the mood as models Natasha Poly, Emily Ratajkowski, Adut Akech, Precious Lee, Malgosia Bela, Paloma Elsesser, Alton Mason, Gigi Hadid, Bella Hadid, Isabeli Fontana, Irina Shayk, Sherry Shi, Karmen Pedaru and more walked the runway against the illuminated backdrop. Chosen for his unique style and dynamic stage presence, Miguel performed anthemic songs including Raspberry Beret, as well as his hits Pineapple Skies and Sure Thing, providing the perfect soundtrack for the collection.

Playing with the art of revealing and concealing—of being both covered up and provocative—the runway included everything from short hemlines and thigh-high boots to dramatic hoods and skin-baring cutouts. Shades of camel, chocolate and banker
grounded pops of electric fuchsia, orange and yellow while menswear tweeds, plaid and flannel played against glamorous paillettes and crystal embroidery for a wardrobe that was made for stepping up and stepping out.

The virtual experience premiered on the brand’s social and digital channels, including MichaelKors-Collection.com, which serves as the hub for all Fall/Winter 2022 Michael Kors Collection content. The programming was also available to the brand’s international audience across YouTube, Instagram, Facebook and Twitter, as well as on WeChat, Weibo, LINE and Kakao.

For more information, please visit the following:
Michael Kors Website: http://www.michaelkors.com/
Runway Digital Experience: http://www.MichaelKors-Collection.com
Michael’s World: https://www.michaelkors.com/trend/michael-s-world/_/R-cat3880001
@MichaelKors on Instagram, IG Stories, Reels and IGTV: http://instagram.com/michaelkors Michael Kors on YouTube: https://www.youtube.com/michaelkors
Michael Kors on Facebook: http://www.facebook.com/michaelkors
Michael Kors on Facebook Messenger: m.me/MichaelKors
@MichaelKors on Twitter: http://twitter.com/michaelkors
@MichaelKorsJP on Twitter: https://twitter.com/MichaelKorsJP
Michael Kors on Pinterest: http://www.pinterest.com/michaelkors
@MichaelKors on Weibo: http://weibo.com/michaelkors
Search for “Michael Kors” on WeChat
Search for “Michael Kors” on LINE Japan
Search for “Michael Kors” (마이클코어스) on Kakao Korea
Join the conversation: #AllAccessKors

Questo slideshow richiede JavaScript.

0 Users (0 voti)
Criterion 10
What people say... Leave your rating
Ordina per:

Sii il primo a lasciare una recensione.

User Avatar
Verificato
{{{ review.rating_title }}}
{{{review.rating_comment | nl2br}}}

Di Più
{{ pageNumber+1 }}
Leave your rating

Il tuo browser non supporta il caricamento delle immagini. Scegline uno più moderno.

Continue Reading

Fashion News

adidas unite with Thebe Magugu in FW22 for first collection inspired by African heritage, inclusivity and kinship

Published

on

  • The adidas x Thebe Magugu collection features vibrant and expressive sport and style designs that celebrate community, heritage, and identity, inspired by the South African designer’s upbringing
  • Powered by adidas and Thebe’s passion for inclusivity, this function-meets-fashion female collection includes modesty swimwear, inclusive sizing in sizes XL to 4XL and gender-neutral pieces
  • Each performance piece in the collection features leading performance technology made in part with recycled materials, with the tennis garments set to feature on world-class players during the most prominent hardcourt tournaments,

Today, adidas unveils the first of two drops with South African luxury designer, Thebe Magugu. The debut collection for women features the celebratory and joyful artwork of a woman dancing, designed in collaboration with artist Phathu Nembilwi, and influenced by Thebe’s mother, aunt and grandmother, and the theme of femininity, interwoven with leading adidas material technology . Each garment features an abstract selection of bright and punchy colors including, impact orange and yellow, accents of shock pink, backgrounded by pulse lilac. The collection spans across sports including running , swimming , training , tennis , football , and cycling alongside a set of casual lifestyle garments.

United by a shared passion for inclusivity and kinship, the collection includes a three-piece modesty swimwear set made in part with recycled materials and chlorine resistant fabric that is lightweight and chlorine-resistant; swimwear in inclusive sizing (XS-4XL); and gender-neutral pieces with UNITEFIT – a fit system that is created with a spectrum of sizes, genders, and forms in mind.

The high-performance tennis pieces will be premiered during one of the most prominent hardcourt tournaments by adidas’ inspirational athletes Dana Mathewson, Stefanos Tsitsipas, Felix Auger Aliassime and Daria Kasatkina who are passionate about showing support for what matters and encouraging diversity and inclusivity on and off the court. The tennis collection features the Purple NY UNITEFIT Tennis Dress, delivering style and functionality, made in part with recycled materials.

Alongside the performance pieces, the statement Originals looks include the Originals Crop T-shirt, in white and semi pulse lilac, delivering classic streetwear style, and the Originals 7/8 Leggings, a go-to choice for every occasion. The collaboration also includes remixes of iconic adidas footwear silhouettes including the Stan Smith, Nizza Platform, Astir and Forum footwear, which feature design accents from Thebe Magugu’s signature prints. Reflecting adidas’s commitment to consciously crafting performance materials, hero styles and pieces have also been made in part with recycled materials, just one of the innovations that represent our commitment to help end plastic waste.

Thebe Magugu, designer, commented:
I’m infinitely inspired by the energy of the women in my life and the heritage of my native land. Bringing together such personal stories through design and blending them with adidas’ iconic performance and lifestyle pieces has been an amazing process. The collection really celebrates all the positive influences around me, and a sense of community that is so important to me. I hope it inspires the same joyful feeling in those who wear it.

he tennis pieces will be worn by world-renowned players during one of the sport’s most iconic tournaments this summer – I am proud to play a small part in championing the sport and helping to make it more inclusive.”

Hero pieces within the collection spanning performance and Originals include:

adidas x Thebe Magugu Swim Hijab (HN8167): The Swim Hijab is made from chlorine resistant fabric that’s ultra-flat, lightweight and chlorine resistant. It also comes with an adjustable inner cap to ensure hair is kept tucked away and an outer layer that provides full coverage.

adidas x Thebe Magugu Fast Jacket (HI5626): The Fast Jacket features bold graphic features and a smooth woven fabric with a lightweight feel for fast running and racing. It also has a water-repellent finish to help shrug off light rain. The jacket is made in part with 100% recycled materials Parley Ocean Plastic.

adidas x Thebe Magugu NMD (GX2074): A true representation of style intersecting with performance . The Originals NMD Trainer mixes top-tier athletic technology with everyday style. Combining street smarts with green credentials, for cafe lounging, daily pavement pounding and gym work, or whichever activity is desired, the NMD is all about holding the pace of the daily grind.

The second drop of the season, in October 2022, features the Thebe Magugu Bird of Paradise plant print that represents the idea of unbridled joy and freedom, which unites with adidas performance technology such as the boost midsole, in a yoga look alongside the revival of the button-down jogger and statement tee.

The adidas x Thebe Magugu Mainline Drop 1 collection will be available from August 1, 2022 for adiClub members early access, and to all on August 15, 2022 via adidas.com/thebe_magugu .

Questo slideshow richiede JavaScript.

 

0 Users (0 voti)
Criterion 10
What people say... Leave your rating
Ordina per:

Sii il primo a lasciare una recensione.

User Avatar
Verificato
{{{ review.rating_title }}}
{{{review.rating_comment | nl2br}}}

Di Più
{{ pageNumber+1 }}
Leave your rating

Il tuo browser non supporta il caricamento delle immagini. Scegline uno più moderno.

Continue Reading

Fashion News

Alexander McQueen store opening Capri, Italy

Published

on

Alexander McQueen apre uno store sull’isola di Capri, Italia, il cui progetto di design nasce dalla collaborazione tra il direttore creativo Sarah Burton e l’architetto Smiljan Radic.
Uno spazio unico che si estende su 39 metri quadrati e ospita le collezioni donna prêt-à-porter e accessori.
Attingendo al fascino per la natura, che è alla base dei valori fondamentali della maison di Alexander McQueen, il materiale principale impiegato è il rovere che appare su pareti e scaffalature.
A questo si accostano armadi e pavimenti in lastre di marmo Alba Chiara che conferiscono un sapore locale. La sperimentazione è preziosa: la cabina di prova è rivestita con tessuti creati appositamente nell’atelier McQueen di Londra.
Il prodotto diviene il protagonista, visto da tutti i lati e da vicino, ed è onnipresente il balance tra contemporaneo e tradizionale che caratterizza la maison di Alexander McQueen.

Alexander McQueen
Via Camerelle, 49
Capri
Italia

Questo slideshow richiede JavaScript.

0 Users (0 voti)
Criterion 10
What people say... Leave your rating
Ordina per:

Sii il primo a lasciare una recensione.

User Avatar
Verificato
{{{ review.rating_title }}}
{{{review.rating_comment | nl2br}}}

Di Più
{{ pageNumber+1 }}
Leave your rating

Il tuo browser non supporta il caricamento delle immagini. Scegline uno più moderno.

Continue Reading

Trending