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Urban bohemia: introducing the Fall/Winter 2023 Michael Kors Collection Runway Show

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Urban bohemia was the theme of Michael Kors’ Fall/Winter 2023 runway show, which took place this morning at 11 AM in New York City. The show highlighted timeless glamour, celebrating the women Kors calls his influencers, those forever icons who have left a lasting impression on the designer and his work. Taking place in the West Village, this season serves as an ode to the rule-breaking spirit that has characterized Greenwich Village for decades.

For this Collection, I was really thinking about the things that influenced me when I was coming of age in the ‘70s,” says designer Michael Kors, “the women who influenced me, the neighborhood that influenced me, and the combination of big city glamour and bohemia that I found in Greenwich Village at that time.

Kors played with proportion, showing long sweeping coats and dramatic capes paired with leggy dresses, skirts and shorts. He used slashes, slits and lean knits to frame the body, and hip-slung belts to shift the eye. Sleek, glamorous jumpsuits made the case for a new kind of evening. The rich, hushed palette ranged from shades of graphite and charcoal to warm tones of chocolate and chestnut, with monochrome moments of merlot and forest. Accessories had a softer attitude, from fringed clutches and relaxed messengers to streamlined bucket bags, while boots grounded almost every look.

A live orchestra accompanied recorded tracks of “Somebody to Love” by Jefferson Airplane and Fleetwood Mac’s “Go Your Own Way,” creating a multi-dimensional soundtrack as models including Vittoria Ceretti, Irina Shayk, Amber Valletta, Liya Kebede, Adut Akech and more walked the birch- and mirror-lined runway.

Gloria Steinem, Kate Hudson, Katie Holmes and Mindy Kaling were among the A-list front row, along with New York Governor Kathy Hochul, Lea Michele, Ellen Pompeo, Isabelle Adjani, Beatrice Grannò, Simona Tabasco and more.

The live show experience premiered on the brand’s social and digital channels, including MichaelKors-Collection.com, which serves as the hub for all Fall/Winter 2023 Michael Kors Collection content. The programming was also available to the brand’s international audience across YouTube, Instagram, TikTok, Facebook and Twitter, as well as on WeChat, Weibo, LINE and Kakao.

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ACT N°1 Collezione Autunno Inverno 2024/25

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La nuova collezione ACT N°1 e la sua rappresentazione attraverso gli abiti e le immagini è un omaggio al cinema, una poesia d’amore per l’arte cinematografica e il suo linguaggio analogico, dal passato ad oggi. Non solo amore per le immagini che scorrono sul grande schermo ma per il rito, ormai scomparso, di sedere in una grande sala al buio e lasciarsi incantare dal silenzio e dallo schermo argentato. La nascita del cinema, le tecniche di ripresa, il linguaggio espressivo tolto alle parole e lasciato ai volti, è ciò che Luca Lin ha scelto per comunicare la sua nuova collezione.

Nel video, sono i volti dei personaggi intepreti della collezione a raccontare un sentimento quotidiano che diventa dolore, angoscia, sofferenza del vivere oggi. Ogni look è studiato per comunicare un animus diverso. La collezione parte dalla decostruzione del guardaroba maschile e di un capo femminile, il corsetto con i suoi lacci e le sue limitazioni. La stratificazione parla di sovrastutture sociali da superare. L’effetto è loose e over, con capi scivolati e sovrapposti. Il fit è ampio sia nei capospalla sia nei pantaloni con elastico in vita. Le giacche sono super-over, esasperate nelle proporzioni. La camicia è il prodotto della stratificazione di tre camicie, le t-shirt sono una sopra all’altra, così come le giacche.

Anche i colori usati in degradè, parlano di un incontro tra il grigio urbano e i toni della terra. Antracite, cemento, nuvola, terra, beige, neutri, il contrasto tra bianco e nero. Il verde militare.

Nella storia, alla fine, c’è un senso di liberazione e di integrazione attraverso la rappresentazione del Mahjong, gioco tradizionale in Cina, che unisce diverse età e culture. E una lezione intensa: la guerra è sofferenza e non importa quale guerra sia, non importa da quale parte stai. La guerra è giusta solo se si chiama pace.

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Alla scoperta di Fez con la collezione Primavera/Estate 2024 di Niù

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«Un viaggio in Marocco, per conoscere, comprendere e ricordare.
Un incontro cercato, preparato, studiato per poi lasciarsi
sorprendere dalla magia dei luoghi e delle persone.
Un’esperienza di vita autentica, per guardare con i nostri occhi,
senza lasciarci condizionare dai racconti altrui».

Serena Cibischino, fondatrice e CEO di Niù.

Per la collezione Primavera/Estate 2024, Niù è volato in Marocco, pronto ad assaporare appieno la cultura, la spiritualità, l’energia potente e dinamica delle sue terre.

Il profumo del tè alla menta si spande per i vicoli di Fez, luogo d’ispirazione per la prima parte della collezione, con la sua Medina brulicante di vita, con gli stucchi che rivestono i palazzi e lo zullayi, il mosaico in terracotta smaltata di cui moschee e le scuole coraniche sono ricoperte. Qui si incontrano le tante nuance della terra, del grano, delle spezie come la curcuma, oltre al verde sgargiante della torre simbolo della città. Qui si respira il Maghreb più colto e le persone si muovono con una spontaneità che lascia il segno.

Queste suggestioni danno vita a fantasie, abbinamenti di colore e di stoffe, giochi di volumi e lunghezze da cui prendono corpo i capi Niù. Gli ampi pantaloni palazzo sono abbinati a capispalla dal peso leggero in vista della primavera, a top annodati sotto al seno o a lunghi abiti con stampe che richiamano i decori geometrici tipici del luogo.

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LGNC reveals its 2024 Fall Winter collection “THE WORLD AFTER US”

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LGNC unveils its FW24 collection, “THE WORLD AFTER US”. After several seasons of communicating around an apocalyptic storytelling, the designers wanted to continue the story and impose their vision through this new collection, while remaining true to their commitments and values.

The codes and the DNA of LGNC are established, making it possible to present a complete and modular wardrobe. LGNC focused here on their retro futuristic DNA but even more on its motto : “STREETCARE”. For them, clothes are a way of healing individuals.

This results in tight or oversized cuts, playing with materials that they consider to be second skin, such as leather, pony hair or stretch fabrics. Playing with their very high signature collars to protect or their repeating rivets, these designs are a way to seal the clothing and make a shell out of it. A lot of details and codes that make perfect sense to their motto.

You will find here the perfect wardrobe to heal.

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