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Collezioni Uomo

La luce a Eleventy Men’s FW 23/24

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La moda tipica del Made in Italy targato Eleventy è sempre più legata al lusso “responsabile”, a quella sorta di “sostenibilità” che restano i valori che quidano la vision di questo Brand dalla sua nascita e che fanno di Marco Baldassarri e Paolo Zuntini  un punto di riferimento per una moda giovane, dinamica che punta a riconoscersi nei propri clienti.

La collezione proposta per la Milano Fashion Week anche questa volta colpisce perchè è decisamente all’insegna della luce.

Luce che riporta nel solco della classica tradizione sartoriale di Eleventy quella particolare caratteristica che si è vista questa volta nella scelta delle abbottonature che rimangono un modo per mettere in risalto la lavorazione spesso preziosa dei tessuti che restano doppi e apribili e che richiedono quindi molta lavorazione.

Vecchi passaggi sartoriali “a mano” che identificano il prodotto e lo rendono unico. Luce che appunto  si richiama nel riflesso del materiale scelto e nel colore spesso neutro, in particolare nell’uso dei tagli che restano sartoriali e dei bottoni, sia come idea della abbottonatura che come elemento di decoro , oltre che anche nelle cuciture realizzate e scelte e nei tagli delle maniche o la lavorazione de maglioni.
Da segnalare anche  i colori dei gillet con la zip, l’uso della lana e del cachemire e le imbottitute in piuma e le zip a doppio cursore .
Restano comunque i bottoni a colpire , appunto perchè costringono lo sguardo a seguire le linee, a mettere appunto in “luce” tutti quei piccoli particolari sartoriali che si riconfermano il vero punto di forza di questo brand.

Sartorialità unica in cui piace riconoscersi e in continua trasformazione.

di Cristina T. Chiochia per DailyMood.it

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Harmont & Blaine presenta la campagna digital “Color me Wonderful” Collezione Sping/Summer 2024

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Harmont & Blaine presenta la campagna di contenuti digital della collezione SS24: un’interpretazione del concept della campagna pubblicitaria “Color me Wonderful”, arricchita da nuove e straordinarie sfumature di creatività.

Esplorando il concetto dell’armonia dei colori, abbinando l’approccio eclettico e curioso del brand a una serie di attivazioni e collab con artisti della scena creativa contemporanea, italiana e internazionale, la campagna coinvolge l’artista argentino Juan Bertoni per interpretare, con il suo approccio pop unico e personale, la freschezza della collezione primavera estate, mettendo in risalto la sua vivace gamma cromatica.

Il colore prende vita attraverso l’originale tocco dell’artista, enfatizzando il ruolo fondamentale dell’arte e della creatività legato al colore.

L’occhio dell’artista cattura l’essenza positiva, dinamica e mediterranea di Harmont & Blaine attraverso pennellate cromatiche inconfondibili, celebrando la vitalità e l’amore per la bellezza. Le sue interpretazioni personali dei capi evocano emozioni, ricordi e sensazioni uniche.

Questa narrazione permetterà di immergersi nel mondo di Harmont & Blaine, suscitando una profonda connessione e un senso di appartenenza al brand che va oltre i singoli capi.

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FUSALP Colors and prints for Summer 2024

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For over 70 years, Fusalp has been at the forefront of innovation on the slopes. Its origins date back to 1952 and an innovative desire to integrate the characteristics of haute couture into the world of technical skiwear. For spring-summer 2024, Fusalp is moving away from winter sports and proposing an inter-seasonal offering that is elegant, technical, protective and lightweight.

As Creative Director, Mathilde Lacoste has created an avant-garde wardrobe that unequivocally bridges the gap between Annecy and Paris, and between Paris and the mountains, extending Fusalp’s internationally recognized know-how to encompass an active and demanding urban environment. Marked by an inventive approach to technical possibilities, each piece is also designed with aesthetics in mind, to ensure that the wearer looks as good as they feel.

COLORS AND CAMOUFLAGE

The camouflage pattern, which appears on clothing and accessories for both sexes, is produced in the form of a techno jacquard exclusively developed by Fusalp.

This ultra-modern combination of aesthetics and functionality combines traditional jacquard weaving techniques with the brand’s own waterproofing and repellency properties, another example of the exceptional quality that has inspired trust and loyalty across decades and generations.

Mathilde Lacoste’s talent as a colorist has resulted in a palette that punctuates a panoply of soft, timeless tones with touches of acid green and sonic blue. As a staple for year-round outfits, polo shirts come in dapper colors in moisture-wicking jersey and contrasting waterproof zippers.
Goggles in three formats – mask, pilot and round – bring the spirit of the track to sunglasses.

Every element of this new, highly adaptable collection is a cleverly developed expression of the main objective of aligning utility and allure.

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Drôle de Monsieur SS24

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For Spring/Summer 2024, the brand takes a trip to the Provence region in France, drawing inspiration from iconic hotel La Colombe d’Or and its strong artistic heritage to build a series of looks that celebrate creativity and craftsmanship. As always, the collection is heavily focused on prints: the standout motif is the playing card pattern, sprawled over cuban shirts, shorts and bathing suits, hinting at long afternoons spent around the playing table in the sun. Paying homage to the art of tableware, t-shirts and sweatshirts are embroidered with plates, wine glasses and fruit, a nod to hedonism and the quintessential French pleasure of long meals.

The signature palette of light colors, from sand to beige and pristine white, creates a luminous effect, shaken up by the introduction of vibrant red: this new color experimentation is spotted on flowing neo- Hawaiian shirts and a luxurious version of the iconic track jacket. References to the verdant gardens of Provence add a poetic touch: classic knits in rose pink and mimosa yellow, jackets and workwear-inspired pants in sage and olive hues.
Maxime Schwab and Dany Dos Santos continue to explore ornamentation, introducing a woven motif that creates a new visual signature for the brand. This elegant braided detail snakes along shoulders and trouser legs and is embroidered on the pockets of workwear-inspired shirts. Leather patches on back pockets, linen shirts with contrast stitching and a stunning patchwork crochet sweatshirt confirm the brand’s attachment to natural materials.

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