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Collezioni Donna

MM6 Maison Margiela Collection ‘Avant-Premiere’ Autumn – Winter 2022

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For the AW22 ‘Avant-Première’ collection, MM6 Maison Margiela explores its utility-driven design codes through a subversive study of military wear. Rather than simply mine the vocabulary of the genre, the house collective defamiliarises and reframes motifs, textures and silhouettes typically associated with dressing for a battle, resulting in garments that are imbued with a resolutely pacifist feel.

A boxy-framed watchcoat in heather grey wool is dramatically cropped, counteracting the garment’s officious connotations, and gilt-buttoned patch pockets lifted from 19th century uniforms are transposed onto a chocolate suede miniskirt and écru cotton drill trousers.

Fabrics associated with military garments are fashioned into pieces that read of anything but. The lightweight rib knit used for army-issue underpinnings becomes frilled crew and polo neck tops and a fitted dress, and the bulbous shell of the Cocoon coat is reimagined in sturdy quilted khaki nylon and lined in fluorescent orange — a fabric combination also used for three new iterations of MM6’s signature Japanese bag, as well as a pair of pencil case-shaped ballerina.

A similar spirit of subversion informs a variety of aesthetic details that enhance the garment’s function.
On a zippered jersey hoodie and a turquoise version of the camionneur cardigan, the expected two armholes are replaced by a single circular cutout on the reverse side, resulting in backless gilets that embrace the body. Elsewhere, a grey camionneur and a wool coat allow for multiple modes of wearing through cut-outs at the underarm, while alpaca-blend knits are decorated with seemingly moth-eaten holes that give access to the pockets of garments worn beneath and allow for the oversized sleeves to be worn as gloves.

Design choices are often made to enhance the wearer’s comfort. The featherlight foiled cotton poplin of a belted raincoat mimics the timbre of vintage leather, and teddy-lined suede echoes shearling; offcentre rasterised trompe-l’oeil images of iconic MM6 garments are printed on bleached denim trousers and mesh dresses.

The cerebral tone is counterposed by pieces that tell of a playfulness, bordering on camp: a dog tag necklace and a reimagining of the anatomic-toe boot as an army-issue wool sock. They’re complemented by three leather accessories: a shoulder bag engineered with the contours of the body in mind and inspired by the form of water flasks; a compact toolbox shaped crossbody bag; and a further crossbody option that references a mapholder bag.

For all its wit and irreverent decontextualisation, this is a wardrobe to be worn here and now, as the familiar setting of the collection’s lookbook proves. Shot against the bar taps and dark wood interiors of a charmingly unpretentious Parisian hangout just a stone’s throw from the house’s headquarters, the clothes are seen as they should be worn — as part of the fabric of everyday life.

LOOK

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BAGS

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JEWERLY

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ACCESSORIES

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Collezioni Donna

ACT N°1 Collezione Autunno Inverno 2024/25

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La nuova collezione ACT N°1 e la sua rappresentazione attraverso gli abiti e le immagini è un omaggio al cinema, una poesia d’amore per l’arte cinematografica e il suo linguaggio analogico, dal passato ad oggi. Non solo amore per le immagini che scorrono sul grande schermo ma per il rito, ormai scomparso, di sedere in una grande sala al buio e lasciarsi incantare dal silenzio e dallo schermo argentato. La nascita del cinema, le tecniche di ripresa, il linguaggio espressivo tolto alle parole e lasciato ai volti, è ciò che Luca Lin ha scelto per comunicare la sua nuova collezione.

Nel video, sono i volti dei personaggi intepreti della collezione a raccontare un sentimento quotidiano che diventa dolore, angoscia, sofferenza del vivere oggi. Ogni look è studiato per comunicare un animus diverso. La collezione parte dalla decostruzione del guardaroba maschile e di un capo femminile, il corsetto con i suoi lacci e le sue limitazioni. La stratificazione parla di sovrastutture sociali da superare. L’effetto è loose e over, con capi scivolati e sovrapposti. Il fit è ampio sia nei capospalla sia nei pantaloni con elastico in vita. Le giacche sono super-over, esasperate nelle proporzioni. La camicia è il prodotto della stratificazione di tre camicie, le t-shirt sono una sopra all’altra, così come le giacche.

Anche i colori usati in degradè, parlano di un incontro tra il grigio urbano e i toni della terra. Antracite, cemento, nuvola, terra, beige, neutri, il contrasto tra bianco e nero. Il verde militare.

Nella storia, alla fine, c’è un senso di liberazione e di integrazione attraverso la rappresentazione del Mahjong, gioco tradizionale in Cina, che unisce diverse età e culture. E una lezione intensa: la guerra è sofferenza e non importa quale guerra sia, non importa da quale parte stai. La guerra è giusta solo se si chiama pace.

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Alla scoperta di Fez con la collezione Primavera/Estate 2024 di Niù

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«Un viaggio in Marocco, per conoscere, comprendere e ricordare.
Un incontro cercato, preparato, studiato per poi lasciarsi
sorprendere dalla magia dei luoghi e delle persone.
Un’esperienza di vita autentica, per guardare con i nostri occhi,
senza lasciarci condizionare dai racconti altrui».

Serena Cibischino, fondatrice e CEO di Niù.

Per la collezione Primavera/Estate 2024, Niù è volato in Marocco, pronto ad assaporare appieno la cultura, la spiritualità, l’energia potente e dinamica delle sue terre.

Il profumo del tè alla menta si spande per i vicoli di Fez, luogo d’ispirazione per la prima parte della collezione, con la sua Medina brulicante di vita, con gli stucchi che rivestono i palazzi e lo zullayi, il mosaico in terracotta smaltata di cui moschee e le scuole coraniche sono ricoperte. Qui si incontrano le tante nuance della terra, del grano, delle spezie come la curcuma, oltre al verde sgargiante della torre simbolo della città. Qui si respira il Maghreb più colto e le persone si muovono con una spontaneità che lascia il segno.

Queste suggestioni danno vita a fantasie, abbinamenti di colore e di stoffe, giochi di volumi e lunghezze da cui prendono corpo i capi Niù. Gli ampi pantaloni palazzo sono abbinati a capispalla dal peso leggero in vista della primavera, a top annodati sotto al seno o a lunghi abiti con stampe che richiamano i decori geometrici tipici del luogo.

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LGNC reveals its 2024 Fall Winter collection “THE WORLD AFTER US”

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LGNC unveils its FW24 collection, “THE WORLD AFTER US”. After several seasons of communicating around an apocalyptic storytelling, the designers wanted to continue the story and impose their vision through this new collection, while remaining true to their commitments and values.

The codes and the DNA of LGNC are established, making it possible to present a complete and modular wardrobe. LGNC focused here on their retro futuristic DNA but even more on its motto : “STREETCARE”. For them, clothes are a way of healing individuals.

This results in tight or oversized cuts, playing with materials that they consider to be second skin, such as leather, pony hair or stretch fabrics. Playing with their very high signature collars to protect or their repeating rivets, these designs are a way to seal the clothing and make a shell out of it. A lot of details and codes that make perfect sense to their motto.

You will find here the perfect wardrobe to heal.

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