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MM6 Maison Margiela Collection ‘Avant-Premiere’ Autumn – Winter 2022

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For the AW22 ‘Avant-Première’ collection, MM6 Maison Margiela explores its utility-driven design codes through a subversive study of military wear. Rather than simply mine the vocabulary of the genre, the house collective defamiliarises and reframes motifs, textures and silhouettes typically associated with dressing for a battle, resulting in garments that are imbued with a resolutely pacifist feel.

A boxy-framed watchcoat in heather grey wool is dramatically cropped, counteracting the garment’s officious connotations, and gilt-buttoned patch pockets lifted from 19th century uniforms are transposed onto a chocolate suede miniskirt and écru cotton drill trousers.

Fabrics associated with military garments are fashioned into pieces that read of anything but. The lightweight rib knit used for army-issue underpinnings becomes frilled crew and polo neck tops and a fitted dress, and the bulbous shell of the Cocoon coat is reimagined in sturdy quilted khaki nylon and lined in fluorescent orange — a fabric combination also used for three new iterations of MM6’s signature Japanese bag, as well as a pair of pencil case-shaped ballerina.

A similar spirit of subversion informs a variety of aesthetic details that enhance the garment’s function.
On a zippered jersey hoodie and a turquoise version of the camionneur cardigan, the expected two armholes are replaced by a single circular cutout on the reverse side, resulting in backless gilets that embrace the body. Elsewhere, a grey camionneur and a wool coat allow for multiple modes of wearing through cut-outs at the underarm, while alpaca-blend knits are decorated with seemingly moth-eaten holes that give access to the pockets of garments worn beneath and allow for the oversized sleeves to be worn as gloves.

Design choices are often made to enhance the wearer’s comfort. The featherlight foiled cotton poplin of a belted raincoat mimics the timbre of vintage leather, and teddy-lined suede echoes shearling; offcentre rasterised trompe-l’oeil images of iconic MM6 garments are printed on bleached denim trousers and mesh dresses.

The cerebral tone is counterposed by pieces that tell of a playfulness, bordering on camp: a dog tag necklace and a reimagining of the anatomic-toe boot as an army-issue wool sock. They’re complemented by three leather accessories: a shoulder bag engineered with the contours of the body in mind and inspired by the form of water flasks; a compact toolbox shaped crossbody bag; and a further crossbody option that references a mapholder bag.

For all its wit and irreverent decontextualisation, this is a wardrobe to be worn here and now, as the familiar setting of the collection’s lookbook proves. Shot against the bar taps and dark wood interiors of a charmingly unpretentious Parisian hangout just a stone’s throw from the house’s headquarters, the clothes are seen as they should be worn — as part of the fabric of everyday life.

LOOK

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BAGS

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JEWERLY

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ACCESSORIES

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Oblìque Creations SS23 Collection Desert Rose

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Preziosa e unica, immersiva quanto basta per esaltare la sua essenza e riflettere il luogo da cui prende vita: è la rosa del deserto, un aggregato di cristalli di gesso che conserva gelosamente al suo interno le tracce dei minerali da cui ha avuto origine. Il suo mistero è la sua bellezza, il suo segreto è racchiuso negli elementi – la sabbia, il vento, l’acqua – che la nutrono e la proteggono. Quegli stessi che vengono celebrati dalla collezione SS 23 di Oblique Creations, ispirata a una donna brillante e adamantina che, al pari del fiore di pietra, rinasce e si rinnova nel segno della sua bellezza. 

Il pret à porter del brand segue le fascinazioni naturali traducendole in una proposta che ne riflette il carattere e lo amplifica a partire da una sartorialità precisa e definita graffiata da incursioni inaspettate che ne spezzano i tagli richiamando il movimento leggero e sinuoso dell’aria. Le linee sono spesso audaci; le pieghe e le onde che nascono sulle silhouette nette dei capi ne addolciscono il rigore indagando un nuovo concetto di eleganza.

Una collezione emotiva, la cui dolcezza è svelata dalla leggerezza materica di tessuti che accarezzano il corpo senza costringerlo, avvolgendone l’intimità in un gioco di trasparenze e di richiami che ne esalta la sinuosa flessuosità indipendentemente dalla singola fisicità.

La donna di Oblique Creations, come la rosa del deserto, si ritrova in quello che indossa e nei ricami, nelle gommature, nel florilegio di decorazioni che arricchiscono ogni singolo capo ritrova l’abbaglio della natura e la sua stessa origine.

Coerente e sicura, la sua femminilità è una risposta chiara alle fragilità del tempo perché diretta emanazione della sua parte più autentica e riassunto felice di un’essenzialità d’approccio che si libera degli orpelli, per mostrarsi esattamente com’è.

Sweet desert rose,  each of her veils, a secret promise…
(Sting, Desert Rose, 2000).

 @obliquecreationsofficial

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ZIMO / SS23 Collection / DOLORES STREET

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One of today’s promising young fashion designers and founder of the fashion label ZIMO, Zimo Yan, presented her SS23 collection — named ‘Dolores Street’ after the main street in Chinatown in Mexico — at New York Fashion Week Spring 2023.

Known for celebrating Asian heritage through documentary-style visuals, Yan’s latest work takes on the theme of Asian families immigrating to foreign countries around the world in the 1990s. Her SS23 presentation was presented like a documentary, incorporating installations and recreating scenes of Asian immigrants leaving their home countries.

ZIMO was founded under the motto “We the visions,” which stands for “we observe, we document, and we present. Regarding her label as a “fashion documentary,” Yan uses garments and accessories to comment on contradictions in modern society. Consequently, ZIMO presents its unique perspective on the evanescence of culture amidst an increasingly globalized world.

The main focus of the brand is to shine a light on the past by using long-forgotten and antiquated objects that no longer exist today. Obtained from Asian elders, previous collections integrated dead stock comprised of upcycled pajamas and old towels in their clothing. Through a variety of textiles and repurposed materials, ZIMO redefines the modern silhouette. Drawing from the fashion-forward style of contemporary Asian youth, the brand combines traditional and modern elements to come up with its own genre and look, one that allows all genders to express themselves through clothing.

SS23 is inspired by 1990s Asian immigrants who left their homes in pursuit of a better life in other countries. While settling in their new homes, they made it a point to preserve their culture and often upheld old traditions better than those who never left the Far East.

Dolores Street incorporated upcycled jersey cloth and discarded porcelain beads from Chinese elders. In addition, the collection features ample crochet patchwork, inspired by the table cloth typically used by Asian families in the 90s. Exaggerated ruffle hems and Mexican-style patchwork symbolizes a blend of different cultures while Latin-inspired elements embodying stories of Asian immigrants that moved to Mexico.

In addition, the collection captures the complex environment in which Asian youth in Western countries grow up. Intertwining expectations from Eastern families and Western friends, influences from two cultures, and the inevitable question of true belonging forges a new identity of individuals finding their place in the world.

The collection weaves fragments of Eastern influences on Western culture into its collection, thereby showing how these two cultures influenced one another.

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Chiara Boni La Petite Robe – Primavera/Estate 2023 “SUMMER WEDDING PARTY”

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“L’amore è il fiore che devi lasciare crescere.” – John Lennon

Per il suo ritorno alla New York Fashion Week, Chiara Boni ha invitato i suoi ospiti a una sfilata gioiosa, che vibra dell’allegria di un summer wedding party.

In un’atmosfera festosa, in cui la seducente voce di Anita Ekberg interrompe la colonna sonora pronunciando la parola “Love”, le modelle hanno calcato la passerella in abiti che celebrano l’ideale di femminilità più iconico del brand, sempre sofisticato ma versatile e dinamico.

Micro e macro stampe floreali sono state proposte in una palette di colori caleidoscopica che spazia dalle tonalità più tenui e discrete del bianco crema e delle sfumature sorbetto, tra cui pera, tuberosa e lavanda, fino ad accenti di turchese e nero.

Fiori romantici dall’atmosfera sognante sono sbocciati sui maxi e mini abiti in jersey.

Ricami allover di paillettes hanno arricchito i modelli da cocktail, disegnati per brillare nella notte, decorati da applicazioni metalliche che evocano le impunture a contrasto.

Il party vibe della collezione, sottolineato dagli accessori, tra cui guanti super chic e raffinati cappelli, è stato esaltato anche dagli accattivanti abiti in lurex, nonché dai modelli drappeggiati realizzati in un tessuto fluido leggero con un affascinante effetto spalmato.

Una parata di spose, dall’eleganza impeccabile ma sempre smart, ha chiuso lo show con una nota romantica e gioiosa.

Tra gli ospiti in prima fila: Paola Torrente modella e influencer legata al brand dal progetto The Italian Beauty. Sulla passerella la famosa modella Daphne Groeneveld.
Lo styling della sfilata è stato curato da Simone Guidarelli.

La musica composta appositamente da Thomas Costantin,è una celebrazione dell’amore e della bellezza. Inizia con un paesaggio sonoro onirico in cui si intersecano vocals tratti dal cinema classico e samples della marcia nuziale e si sposta poi su sonorità fresche, femminili ed ironiche, fino ad arrivare alla disco music, che ci riporta alla New York da ballare, dell’allegria e della leggerezza.

Guanti Sermoneta gloves.
Stile, tradizione e qualità dei guanti tra gli accessori unici in stile italiano che hanno sfilato.
La qualità dei dettagli unita alla varietà e disponibilità dei modelli fa di Sermoneta gloves un’azienda leader nel campo del design italiano, continuando a garantire le lavorazioni artigianali di sempre, secondo standard immutati nel tempo. L’azienda è inserita a pieno titolo nel fashion system internazionale fra i marchi della migliore imprenditorialità a creatività italiana.

Trucco e parrucco di sfilata come sempre curato dal team di AVEDA.

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