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“MAKETHESTYLE” G STARS KIDS COLLECTION Firenze, 13 Gennaio ore 18.00 Su piattaforma digitale Fashion Vibes

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G STARS KIDS dalle nevi di Kiev alla bellezza di Firenze, per la prima volta il brand G STARS KIDS partecipa alle grandi sfilate che prendono il via con la Settimana della Moda a Firenze con Pitti Immagine Uomo e Pitti Bimbo abbinate proseguendo con la settimana della Moda a Milano, la MFW, a  Parigi, New York, Londra, Berlino, India, Dubai Shopping Fashion.

Malgrado la pandemia durante la settimana della moda a Firenze, G STAR  Kids ha scelto di mostrare la sua bellissima collezione MAKE THE STYLE KIDWEAR  in formato digitale il 13 gennaio alle ore 18.00 in versione italiana.

Brand G_Stars.Kids

Collection: makethestyle

Designer Ekaterina Rozhdestvenskaya

Una collezione metropolitana e sofisticata quella di G STARS KIDS, senza tempo, dove i capispalla e i pezzi più sofisticati si mescolano con outfit atheleisure, la tendenza di indossare capi originariamente pensati per le attività sportive in contesti formali, rimarcando il tocco di quella eleganza raffinata e di lusso, tipica di portamento dello stile parisienne, un percorso creativo, con una capacità di sperimentazione che non tradisce lo spirito delle origini. Riconoscibilità è la parola d’ordine ed è proprio la riconoscibilità di grafiche, colori e linee che hanno il sapore dell’infinito a essere accostate, un linguaggio contemporaneo e cultura visiva.

La filosofia della collezione makethestyle concepita dalla designer Ekaterina Rozhdestvenskaya consiste nell’idea che la quotidianità non è sinonimo di mediocrità ma l’espressione di una vasta gamma di emozioni della personalità che vengono trasmesse attraverso l’abbigliamento e determinano la scelta di un capo che rispecchia lo stato d’animo.

Le regole della moda vengono infrante, le tendenze si mescolano e la funzionalità si accompagna a tagli couture che non passano inosservati. Da diverse stagioni, la tendenza dei brand più cool è quella di creare capi pratici e funzionali, che sappiano coniugare tessuti preziosi, tagli ricercati e design sportivo in un unico risultato del tutto nuovo che ben rappresenta lo stile di vita odierno.

Il mix and match dei colori e dei tessuti diversi consente di realizzare un vasto numero di look, perché ogni capo è ideato in modo tale da poter essere combinato con qualsiasi altro capo e anche con quelli della collezione precedente, offrendo in questo modo la possibilità di scegliere la combinazione adatta all’ umore.

La palette dei colori spazia dal nero predominante al ​​bianco, il verde chiaro, il viola, mixati con  stampe e  tessuti dipinti a mano, decorazioni che rendono unico ogni capo.

Il principio di universalità è il concept principale della collezione che presenta la femminilità espressa in maniera semplice e naturale in quanto l’abbigliamento dev’essere “intonato” al carattere per esaltarne i punti forti.

Nel realizzare il suo brand la designer Ekaterina Rozhdestvenskaya crea una moda senza tempo, che riflette i gusti dei bambini e dei giovani d’oggi. La generazione moderna, infatti, non è affatto propensa a indossare “abiti da bambino” ma sin dalla più giovane età vogliono distinguersi per la loro personalità, infatti l’obiettivo principale di G_Star.Kids è di elaborare  capi che esaltino il carisma della persona, e non solo l’esteriorità.

L’ispirazione che ha guidato la designer sono le linee urbane della città moderna e lo stile che rappresenta è uno strumento di libera espressione di sé, che consente di  veicolare  efficacemente la propria l’individualità, il concetto di G Stars Kids si riferisce all’unicità, all’individualità, è un brand per coloro che non hanno paura di distinguersi.

Contatti:

Instagram: @g_stars.kids & @gsk_streetteam
Designer:  Ekaterina Rozhdestvenskaya
Email: gstarskids@gmail.com
Tel +380 984 224 894

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Fashion News

GANNI X BARBOUR

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Danish progressive luxury brand GANNI has launched its third collaboration with leading British heritage and lifestyle brand Barbour, following the incredible success of their first two collaborations in 2022 and 2023. GANNI x Barbour 3.0 comprises a 9-piece collection of new Barbour outerwear silhouettes imbued with a GANNI twist. The capsule will be available from October 30th 2024 across both brands’ channels and in selected stores.

GANNI x Barbour 3.0 builds on the energy of their first two collections in a collision of the brands’ two worlds: South Shields, UK and Copenhagen, Denmark – uniting once again to bring an energetic GANNI spirit to iconic Barbour styles. This third collaboration signifies the growing friendship of two brands that share a dedicated commitment to community and responsibility, as well as a highly personal approach to fashion with both brands being family-owned. This partnership beautifully showcases the fusion of Danish and British design, celebrating craftsmanship, heritage, and self-expression.

Certified organic waxed cotton and certified recycled polyamide outerwear staples take centre stage in this collection, rendered in nature-inspired earthy tones and offset by Barbour’s signature tartan. Two new silhouettes, a belted trench and a cosy duffle in black and brown, are introduced alongside a cool anorak and two oversized tote bags with statement tartan detailing. Adding a playful touch to Barbour’s countryside-inspired attire is GANNI’s signature leopard print – featured on an anorak with a matching reversible hood. Each piece is accented with a striking neon green logo, either as a rubber label or stamped across. The range is complimented by soft accessories, including wool scarves in beige and intarsia check, each refined with subtle logo details.

To extend the life of GANNI x Barbour’s wax jackets, Barbour’s Wax For Life programme offers tips and advice to keep them fresh forever, while their Repair & Re-waxing services ensure they are looked after for many years and adventures to come. Further details can be found on the Barbour.com.

We are thrilled to continue our journey of collaboration with Barbour. This collection is all about celebrating friendship, our mutual shared community, and the beautiful blend of our two worlds. Working with Barbour and being able to dive further into their archives to reimagine iconic styles with a GANNI twist has been so much fun, and we can’t wait to see how people embrace these pieces.” – Ditte Reffstrup, Creative Director, GANNI

The collaboration is a true partnership between the two brands which we are pleased to continue for a third collection. The emphasis on the tartan this season really plays into Barbour’s Scottish heritage, whilst adding a playful and ageless edge prominent in GANNI’s designs. We are really pleased to expand the accessories range for the first time to include the Wax Tote Bags which capture the fun, light-hearted spirit of this collection’ – Nicola Brown, Director of Womenswear, Barbour

Prices range from 110 EUR to 495 EUR
Launches November 3rd, 2023. Available across both brands’ channels and in selected stores.

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Victoria’s Secret Fashion Show 2024

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Dopo un periodo di assenza dalla scena, il Victoria’s Secret Fashion Show 2024 ha fatto il suo ritorno, e lo ha fatto in grande stile nella vibrante e dinamica cornice di New York City. Questo evento tanto atteso ha riacceso i riflettori su una delle sfilate più iconiche al mondo, celebrando non solo l’evoluzione del brand, ma anche la bellezza e la femminilità in tutte le loro sfaccettature.
Il Fashion Show 2024 ha visto sfilare alcune delle modelle più iconiche, che hanno segnato la storia delle passerelle negli anni. Tra le protagoniste assolute figurano Bella e Gigi Hadid, Kate Moss, Eva Herzigova, Adriana Lima e Tyra Banks. Al loro fianco, nuove promesse del mondo della moda hanno portato freschezza e modernità, incarnando lo spirito di una nuova generazione. Insieme, hanno dato vita a un’esibizione che ha saputo fondere la tradizione della sensualità firmata Victoria’s Secret con un tocco di innovazione.

Lato musicale, abbiamo assistito alle esibizioni di tre star mondiali: CHER, TYLA e LISA. Per la prima volta, lo show è stato trasmesso in diretta sui social media di Victoria’s Secret, inclusi Instagram, Facebook e TikTok. Per rivivere l’emozione, è possibile vederlo sul sito https://www.victoriassecretbeauty.it/
La nuova collezione presentata durante il fashion show è un inno all’eleganza moderna, con un pizzico di audacia che ha sempre contraddistinto il brand. L’attenzione ai dettagli, i tessuti pregiati e le silhouette sofisticate hanno dominato la passerella, combinando elementi classici con nuove tendenze, per un risultato di grande impatto visivo.

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Kith 101 for Auralee

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Kith partners with Japanese fashion brand Auralee to present a collection of timeless staples made from Auralee’s most premium & original fabrics and in hues from the Kith 101 Palette.

This partnership was born from Kith and Auralee’s mutual care for style, craftsmanship and quality. Kith Founder, CEO & Creative Director, Ronnie Fieg and Auralee Founder, Ryota Iwai value understated sophistication—which has been achieved in this collection through the use of Auralee’s premium materials and Kith’s elegant color palette.

The collaboration comprises suiting, outerwear, knitwear and more. Inspired by Auralee’s most popular silhouettes, this collection features custom hues from the Kith 101 program as well as a removable co-branded label inspired by Auralee’s signature label. Crafted in Japan with luxe materials like Super 120 raw cashmere, woven canvas, ultra-fine Egyptian finx cotton, and ultra-soft South African super-kid mohair, every piece exudes sophistication.

Standouts include the Heavy Canvas Liner Coat, Melton Chesterfield Coat, and Light Wool Max Gabardine Jacket. The Heavy Canvas Liner Coat is crafted of densely woven Japanese canvas—composed of thick, uneven yarn for intentional texturization. Details include a cashmere wool blend lining, four pockets, and an adjustable hood. The Chesterfield Coat, a more formal style, is crafted of a twill chambray melton blend made from Auralee’s ultra-soft Super160’s wool. It is executed in a muted green hue from the Kith 101 Palette. Quiet luxury suiting is offered with the single-breasted Gabardine Jacket and coordinating slack. The suit is crafted from Auralee’s ultra-soft Super140’s wool gabardine blend and is executed in a traditional grey hue. The collaborative apparel is rounded out by elevated basics including ultra-soft cotton knit hoodies, crewnecks, sweatpants, and tees as well as Viyella wool fabric shirting.

Kith 101 for Auralee Accessories comprise of elevated, unbranded headwear, functional bags like the Double Pouch and Puffed Tote, alongside seasonal staples like the Milton Balaclava and custom scarves.

Kith 101 for Auralee releases on Friday, October 11th at Kith shops and at 11AM EST/CET on Kith.com, CA.Kith.com, EU.Kith.com & the Kith App.

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