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Keep Performing – Mille motivi per fermarsi, ne basta uno per andare avanti

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La nuova campagna di Kappa ricorda l’importanza di avere sempre una ragione per non fermarsi, anche quando sei l’unico a crederci fino in fondo.
Hell Raton, Emis Killa e una rappresentanza della Fiorentina Femminile ci insegnano come gli ostacoli siano parte delle storie di successo.

Quando decidi di avere un sogno, la cosa più difficile è crederci.
Crederci, quando la tua famiglia non lo fa, quando i tuoi amici non ti supportano, quando le persone che non ti conoscono ti giudicano, quando un errore è considerato un fallimento.
Mentre gli altri saranno impegnati a trovare almeno un milione di motivi per fermarti, a te ne basterà solo uno per continuare.

KEEP PERFORMING è la nuova campagna di Kappa, lanciata a livello globale in occasione del debutto della collezione SS21: il brand degli Omini da sempre celebra il legame tra lo sport e street culture, dove ciascuno è libero di esprimere il proprio talento prima credendo in sé stesso e poi mettendosi in gioco.
L’interpretazione italiana di questo concetto ha creato uno storytelling avvincente, che racconta di tutte le volte che ci siamo sentiti dire no e dell’importanza di non fermarsi davanti alle difficoltà.

Una campagna che racconta lo sport in una chiave nuova, rendendolo un’attitudine prima ancora che una performance fisica, un’inclinazione a vedere il mondo con perseveranza, costanza e coraggio.
Il brand ha scelto di riconfermare due grandi nomi, consolidando il rapporto iniziato nella scorsa campagna e dando loro spazio per raccontarsi in modo ancora più personale: Emis Killa ed Hell Raton rappresentano l’autenticità di chi ha saputo farsi strada nel mondo della musica e del gaming, rendendo i momenti di sconforto i punti di svolta di due storie di successo.

Conferme ma anche un nuovo ingresso, quello di un gruppo di atlete della Fiorentina Femminile: le ragazze hanno reso la performance la vera protagonista dello storytelling di campagna e della propria carriera.

Un trattamento video del tutto inaspettato per Manuel, che dopo il successo di X-Factor sceglie di legarsi di nuovo al brand attraverso un racconto che si alterna ad un videogioco vero e proprio, creato apposta per la campagna, che simula la sua vita e la strada percorsa per diventare quello che lui descrive come “Il suo supereroe preferito”. La campagna segna l’inizio di una collaborazione molto più ampia tra Kappa e la Machete Gaming, realtà di punta nel mondo degli Esports e da oggi sponsorizzata dal brand, che assicura novità importanti in arrivo.

La vita è un altro campionato: dove non serve essere i più veloci per arrivare primi, serve essere i più perseveranti per arrivare più lontano.Emis Killa scrive un manifesto dall’inclinazione rap dedicato a chi non conosce la resa, ripercorrendo il difficile percorso di chi sogna di fare musica, attraverso gli occhi di uno dei tanti ragazzini che fanno parte della Generazione Z.

Una storia di sacrificio e fatica, ma anche di vicinanza e spirito di squadra: una rappresentanza della Fiorentina Femminile, sponsorizzate Kappa dal campionato 2020/21, raccontano come il calcio sia in grado di unire nelle differenze e nelle difficoltà e questo lo rende senza dubbio ” lo sport più bello del mondo” che insegna a crescere come team oltre che come donne.

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Max Mara FW ADV Campaign

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The Max Mara woman has come a long way in the 70 years since she first became not only the inspiration for the collection but its reason for being. From home front to highest office, the modern Max Mara woman is now a royalty in her own right. The AW21 advertising campaign is a celebration of the indomitable individualism that brought her here.

Trailblazing, ground-breaking, pioneering, radical, tenacious, commanding, self-assured, accomplished, witty and wise, the casting reflects the intelligence of our heroine and the power that makes others rise to meet her. She may sulk or seduce. She may govern or nurture but she lives fully, takes opportunities and has adventures. Individuals all, the women of the Max Mara family are united by one thing: they are alike only in their uniqueness.

Photographed and directed by Steven Meisel who has been collaborating with Max Mara for more than 20 years, the campaign celebrates a range of ages and nationalities.
Featuring Chloe Oh, Amar Akway, Sofia Steinberg, Jits Bootsma, Mona Tougaard and Malgosia Bela the casting is a reflection of the global family that is the Max Mara customer in our platinum jubilee.

Since 1951, the Max Mara success has relied entirely on how well it serves her. A wardrobe that is in lockstep with her constantly changing needs and also has the integrity to build into a timeless ally – her forever wardrobe. The style is Anglocentric but with a distinctive Italian accent giving a leading role to the thornproof tweeds and arans of the British countryside enriched with the luxury of Italian cashmere and craftsmanship. It is a collection fit for a very modern royal family.

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Dsquared2 FW21 ADV Campaign

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A poetry of touch and togetherness unfolds in Meantime, the new Fall-Winter 21 campaign from Dsquared2.
At once nostalgic and immediate, Alasdair McLellan’s photographs evoke a recognizable language of kinship and joyfulness. The imagery follows a heterogenous group of young friends, brought together by their shared values and affection for one another. The looks of the new collection underscore this sense of character and narrative: an homage to the eclectic culture of creative directors Dean and Dan Caten’s home of Canada, the pieces form a literal and figurative patchwork of expressive elements, disparate but united.

This feeling of comfort and togetherness is embodied in an artful focus on touch and physical connection between the protagonists: an embrace, a handheld, or even just a knowing look that only a friend can understand. Especially in light of the past year and a half of global lockdowns, this possibility of physical connection feels both joyful and melancholic – the warmth and immediacy of touch coupled with the distance of memory, a duality reflected in the photographs appearing in both color and black-and-white.

Hand-written text alongside the images examines and develops this mood of extroverted introspection. Falling somewhere between a diary entry, a poem, and a fleeting thought, the words capture the rawness and excitement of making a deep human connection – which can be instantly felt, but often is not recognized until later. The feeling of longing or nostalgia initially suggested becomes instead a quiet gratitude, a recognition that although these moments are past, they remain alive by shaping the present.

Capturing all the joy and longing of these in-between moments through a universal language of touch and togetherness, the campaign serves as both a document of emotional remembrance for the past year and a half of collective meantime, and a roadmap to help us find our way back together.

The new Dsquared2 Fall Winter 2021 campaign: https://www.dsquared2.com/experience/it/d2life/
Discover the full movie in IGTV, Dsquared2.com and #D2APP

Directed by Alasdair McLellan @ Art Partner
Creative Director: Giovanni Bianco @ GB65
Starring: Lila Moss, Stella Jones, Iris Law, Georgia Palmer, AJ, Finley Williams, Keone Pillay, Oliver Rice, Oisin Murphy, Sam Majka
Casting: Piergiorgio Del Moro @ Exposure NY
Styling: Vanessa Reid @ Streeters
Movement Director: Pat Boguslawski @ Streeters
Make Up Artist: Lynsey Alexander @ Streeters
Hair Artist: Anthony Turner @ Streeters
Manicurist: Lorraine Griffin
Set: Patience Harding @ The Magnet Agency
On set Partner Films

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AMI – Fall-Winter 21 Campaign

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AMI celebrates the f.AMI.ly, its community, in its Fall-Winter 21 campaign shot by Luis Alberto Rodriguez, marking the first collaboration between the American photographer and dancer, and the Parisian house.

Conveying a variety of feelings, each photo is an evocative portrait, a new chapter in the story of a close-knit group.

The mood delicately echoes the spirit of AMI and its values of love, friendship and inclusion. The campaign celebrates the need to be together, and an infinite diversity of relationships and human connections – partners and lovers, chosen and biological families, acquaintances and best friends…

Real people from various walks of life and with creative backgrounds -dancer, architects, actress- are casted as the main characters of the mostly black-and-white portraits. The gallery of images features a moving mother-and-son photograph of Alexandre Mattiussi, AMI’s founder and creative director, and his mother Chantal.

The overall attitude is collected, at times reflective.

Inspiration draws from New York in the 90’s, and the unique imagery of fashion catalogs of that era; AMI’s models stage similar interactions in candid poses, in a series of striking full-body shots.

The wardrobe, a central concept and the heart of AMI’s DNA, is reinterpreted with a similar, minimalistic, 90’s vibe – from oversize coats, chunky knits and baggy jeans.

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