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Collezioni Uomo

BIUU Lost in Maya Outer-Space 19AW

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L’Universo surreale e alternativo di BIUU porta in scena lo Spazio, in chiave moderna, attraverso 30 look uomo e, per la prima volta, 10 look donna.

BIUU – il brand cosmopolita di luxury prêt-à-porter lanciato dal fondatore e creative director Wu Hao – presenta in occasione di Milano Moda Uomo il suo look rivoluzionario e avant-garde nella collezione autunno-inverno 2019-20, con uno special show che si è tenuto presso lo Spazio Gessi in via Manzoni 16A.

Concept
Il motivo ispiratore della collezione è l’idea futuribile di uno spazio avvolgente e multidimensionale, astratto e pragmatico insieme, scenario privilegiato in cui si muove un uomo dinamico ed esteta amante di un design originale. La collezione è sofisticata e si articola in tre tematiche, alla ricerca del mistero di Maya e di elementi futuristici da mixare all’interno della dimensione intellettuale che definisce l’universo BIUU, creando una reazione chimica.

Materials
Si parte dalla Saint Collection declinata in materiali nobili come la pura lana ma anche il nylon proposto in inediti collage materici e intessuto di parti metalliche. La tecnologia è l’anima del tema Vanguard pensato per la vita all’aria aperta con fibre hi-tech e applicazioni di tessuti riflettenti con forme grafiche e volumi generosi e loose. Le linee essenziali enfatizzano i tessuti; le stampe e i colori richiamano al tema Devildom;
emerge una profusione di pattern digitali e tessuti lussuosi; la maglieria, le stampe, e i ricami sono protagonisti, elaborati attraverso lampi di un blu violaceo e luci colorate fantastiche che richiamano l’Universo letto in chiave cyber.

Must
Capo di punta della collezione è il parka oversize con cuciture inside-out.

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Collezioni Uomo

Drôle de Monsieur SS24

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For Spring/Summer 2024, the brand takes a trip to the Provence region in France, drawing inspiration from iconic hotel La Colombe d’Or and its strong artistic heritage to build a series of looks that celebrate creativity and craftsmanship. As always, the collection is heavily focused on prints: the standout motif is the playing card pattern, sprawled over cuban shirts, shorts and bathing suits, hinting at long afternoons spent around the playing table in the sun. Paying homage to the art of tableware, t-shirts and sweatshirts are embroidered with plates, wine glasses and fruit, a nod to hedonism and the quintessential French pleasure of long meals.

The signature palette of light colors, from sand to beige and pristine white, creates a luminous effect, shaken up by the introduction of vibrant red: this new color experimentation is spotted on flowing neo- Hawaiian shirts and a luxurious version of the iconic track jacket. References to the verdant gardens of Provence add a poetic touch: classic knits in rose pink and mimosa yellow, jackets and workwear-inspired pants in sage and olive hues.
Maxime Schwab and Dany Dos Santos continue to explore ornamentation, introducing a woven motif that creates a new visual signature for the brand. This elegant braided detail snakes along shoulders and trouser legs and is embroidered on the pockets of workwear-inspired shirts. Leather patches on back pockets, linen shirts with contrast stitching and a stunning patchwork crochet sweatshirt confirm the brand’s attachment to natural materials.

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Massimo Osti Studio annuncia il lancio del Chapter 1: Alcantara®

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Il Chapter 1 di Massimo Osti Studio presenta una collezione di cinque prodotti realizzati in Alcantara®, l’innovativo materiale Made in Italy.

La collezione testimonia l’approccio sperimentale che contraddistingue entrambi i brand, attraverso contaminazioni cross-settoriali e ​​l’esplorazione di nuovi orizzonti tecnologici e di design.

Dai capispalla fino agli accessori, ogni prodotto del Chapter 1 esalta non solo la versatilità e le molteplici sfaccettature del materiale Alcantara®, ma anche la capacità di unire sensorialità estetica e performance, tecnologia e artigianalità. Un processo unico attraverso il quale il materiale soft-touch ridefinisce il linguaggio del lifestyle contemporaneo.

I capi in Alcantara® sono stati tagliati a laser, riducendo drasticamente l’utilizzo delle cuciture e sostituendole con mesh tape termosensibili, posti al di sotto dei bordi. I dettagli con effetto plastico opaco sono stati ottenuti sfruttando la reazione termica del materiale stesso.

Il Chapter 1 include un parka, un pantalone, una short jacket con cappuccio a scomparsa, un cap e uno zaino.

Il Chapter 1 sarà disponibile in esclusiva su massimoosti.com , dal 14 febbraio 2024.

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Drôle de Monsieur – Spring-Summer collection

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A wardrobe of wearable essentials reinventing the codes of luxury: this season, Drôle de Monsieur continues to subvert classic Seventies silhouettes with Nineties sportswear accents, creating a head-to-toe look that is elevated, comfortable and contemporary.

For Spring/Summer 2024, the brand takes a trip to the Provence region in France, drawing inspiration from iconic hotel La Colombe d’Or and its strong artistic heritage to build a series of looks that celebrate creativity and craftsmanship. As always, the collection is heavily focused on prints: the standout motif is the playing card pattern, sprawled over cuban shirts, shorts and bathing suits, hinting at long afternoons spent around the playing table in the sun. Paying homage to the art of tableware, t-shirts and sweatshirts are embroidered with plates, wine glasses and fruit, a nod to hedonism and the quintessential French pleasure of long meals.

The signature palette of light colors, from sand to beige and pristine white, creates a luminous effect, shaken up by the introduction of vibrant red: this new color experimentation is spotted on flowing neo-Hawaiian shirts and a luxurious version of the iconic track jacket. References to the verdant gardens of Provence add a poetic touch: classic knits in rose pink and mimosa yellow, jackets and workwear-inspired pants in sage and olive hues.

Maxime Schwab and Dany Dos Santos continue to explore ornamentation, introducing a woven motif that creates a new visual signature for the brand. This elegant braided detail snakes along shoulders and trouser legs and is embroidered on the pockets of workwear-inspired shirts. Leather patches on back pockets, linen shirts with contrast stitching and a stunning patchwork crochet sweatshirt confirm the brand’s attachment to natural materials.

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