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Collezioni Donna

L’arte in movimento. Dior Collezione prêt-à-porter SS 2019

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« The story comes from inside the body. » Sharon Eyal

È la danza il cuore pulsante di questa collezione. La danza come atto liberatorio, come azione del corpo, in quella dimensione che usa il ritmo, il movimento, la musica per entrare in contatto con la parte più remota del proprio essere. Danza e moda definiscono i corpi e attraverso la disciplina insegnano ad appropriarsene.

Per Maria Grazia Chiuri, direttore creativo di Dior, è stato fondamentale guardare il lavoro di una serie di artiste che hanno rotto gli schemi di una armonia stilizzata, per creare una diversa idea di bellezza del corpo in movimento in un nuovo rapporto con lo spazio, con il tempo, con la natura. Loïe Fuller, Isadora Duncan, Ruth St. Denis, Martha Graham, Pina Bausch, eroine della nuova danza che hanno esplorato la disciplina fino a riportarla alle origini del mondo, in quell’impasto dionisiaco che innerva ogni cultura.

Non è la perfezione del corpo ma la duttilità dei movimenti” afferma Sharon Eyal, una delle autrici più interessanti ed emotivamente forti del nostro tempo che Chiuri ha voluto accanto in questo progetto. Monsieur Dior amava la danza e dall’archivio riaffiora la straordinaria collaborazione con Roland Petit per il balletto Treize Danses, insieme alle foto della grande Margot Fonteyn, affezionata cliente della maison.

L’esperienza del ballo, la sua verità più intima; il suo essere espressione universale; la radicalità dei gesti della danza contemporanea hanno sollecitato la mia immaginazione” spiega Chiuri, che ha costruito una collezione che nella leggerezza e nella duttilità ha trovato la sua sostanza. Body, canottiere, culottes, tute leggere diventano una sorta di coreografia vestimentaria declinata nelle infinite possibilità delle sfumature del nudo, che si connettono al corpo in molteplici declinazioni e ne accompagnano i movimenti, diventando base e complemento di una serie di capi della collezione (come le ampie gonne impalpabili, o come i tutù corti o lunghi) o impronta dei volumi degli abiti maschili da danza etnici, traccia di quella cultura popolare che Chiuri non dimentica mai. Come gli abiti che paiono aver perso consistenza per rimanere rete intrecciata di tulle. Come i pezzi che hanno sostituito il corsetto con la forma della canottiera. Memoria visiva di quelle sonorità hip hop che ispirano anche la parte della collezione svolta nella materialità rilassata del jeans.

È la danza come atto performativo, come movimento cangiante a suggerire il motivo del caleidoscopio, che diventa disegno, fantasmagoria di piume, eco delle esperienze cinematiche intrise di colore di Loïe Fuller. Colori che sfumano sulle superfici leggerissime di abiti e gonne, su cui sono indossati cappotti ampi, giacche che proteggono i corpi all’uscita dal teatro. Mentre le calzature sono mirabolanti creazioni di nastri intrecciati sul piede e sulla caviglia, appoggiati sulla trasparenza del plexiglass.

È la coreografia dei corpi sulla scena, il rapporto tra loro, simile al movimento delle stelle e dei pianeti nella mappa celeste, a riportare a quell’energia dell’universo cui attinge la danza in tutte le sue espressioni. A quell’energia che è controllo e liberazione del corpo, dei corpi. A quell’energia che è simultaneamente disciplina rigorosa e libertà estrema. A quell’energia che rappresenta una collezione che è insieme sofisticata e stilizzata coreografia, ed esplosione potentissima dell’immaginazione al femminile.

Crediti Editoriali: ©Dior.com

Copertina: © Carlota Guerrero for Dior

 

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Collezioni Donna

Rêveries Enivrées – LYSANDRE G. L SS 2020

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For Spring/Summer collection 2020, LYSANDRE G. L plunges us into a multifaceted dreamworld. It is a voyage that spans three different universes, each one telling their own tale.

The collection opens with lunar silhouettes, highlights of cold colour with metallic finishes to announce the reverie. Brighter and warmer hues then follow, marking the duality between day and night. Garments worked with transparent materials and superposed fabrics evoke an ethereal lightness of dreams themselves.

Beading and sequins –LYSANDRE G. L’s signature identity – are used to enhance the noble materials and floaty dresses.

LYSANDRE G. L will presente a collection of embroidery bags – Fantasy Clutch 106 – illustrated by the designer and mixing the European and Chinese cultures, both so dear to her heart.

For this collection, LYSANDRE G. L collaborated with painter Danhôo to create five models of exclusive handbags – Matchbox.

Chow Tai Fook’s jewellery collection with a feather theme marries itself perfectly with the aerial universe of the collection.

LYSANDRE G. L is a Parisian brand created in 2016 by M. G. Lenoir, of Studio Berçot, had for many years collaborated with Olympia Le Tan before creating her own line.

LYSANDRE G. L mixes modernity with tradition, the designer’s technical knowledge is always valorised by the creative cuts and symbolic use of colour in each collection. LYSANDRE G. L plays the role of storyteller throughout each of their collections, whether it is clothing or bags, each piece is a fragment of this created universe, a part of the ever noteworthy “prêt-à-couture” vehicle that carries the collections.

Instagram : @lysandre.g.l
Website : www.lysandregl.com

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Chanel SS 2020 Ready-To-Wear Collection

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A youthful breeze of liberty blows across the rooftops of Paris. Or more precisely those installed in the nave of the Grand Palais for the CHANEL Spring-Summer 2020 Ready-to-Wear show. Roofs so typical of the fashion capital and the rue Cambon with their zinc surfaces, walkways, chimney pots and windows opening onto the sky.

The roofs of Paris remind me of the atmosphere of the Nouvelle Vague. I saw silhouettes walking on the roofs. I thought about Kristen Stewart playing Jean Seberg and all the actresses Gabrielle Chanel dressed at that time,” says Virginie Viard, Artistic Director of the Fashion collections.

Today, the ethereal allure is dancing. Accessorised with sandals that come with jewelled or strass-embellished straps or are flat and two-tone, and occasionally little hats, the silhouette is fluid and light. The materials are supple and hinder no movements. For both day and night, the collection plays with the simplicity and balance of volume. Jackets with flounced collars and cuffs and short skirts reinterpret the tweed suit. Capri pants and denim jackets with ruffles also join the dance. Very pure little white coats finished with braid, are worn with voluminous skirts and tops in black and white tweed. The straight-cut masculine tweed jacket is revisited, transformed into playsuits, jumpsuits or a little dress with a flared skirt. Long coats come in tweed or wool crêpe while a striped top and a carelessly knotted shirt add masculine-feminine accents.

Satin, silk faille and taffetas carry the short, wraparound or asymmetric skirts, always worn high on the waist: petticoated, or not, with organza, they move with an unimpeded freedom. Their charm is enhanced with ruffled tops and delicate pleated blouses with balloon sleeves embellished with little bows or raffia and organza petals.
In their transparency, the fabrics reveal the breathtaking work of the ateliers required for the construction of the dresses and their handkerchief hems. Tiers of printed chiffon, organza, feathers and raffia fringes structure the delicate tops and long skirts. Embroidered around the collar with sequins in matte red like a lipstick, dresses in anthracite chiffon are printed with Parisian facades. Their flat pleats seem ready to float away with beautiful amplitude. A series of skirts, jackets and a long dress pass by in silk twill printed in the tonalities of dusk, with braids and trimmings in two-tone grosgrain.

Stripes, checks, vibrant block colours – red, orange, pink, blue – illuminate the collection and the emblematic black and white of the House. The prints are in unison: on one ultra-graphic version, the letters of CHANEL haphazardly stand out from the roofs.

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In a large version, the CHANEL 19 bag comes swathed in printed silk twill, while the 11.12 bag is back in tweed to match its suit. Zip-up bags in leather or tweed are reminiscent of schoolgirls’ pencil cases: the CHANEL signature appears handwritten in chain interlaced with

leather. The flap bag is refreshed with a wrist bracelet or a braid in two-tone grosgrain ribbon. Others have a more precious note: beads set with chains or sequinned embroideries with floral motifs. Gently, a ruffle is laid here on a strap or there on the flap of a half-moon clutch. Ever present, couture jewellery is worn in accumulation: pearl sautoirs and brooches, necklaces in coloured crystal or punctuated with strass-covered balls and cuff bracelets signed CHANEL PARIS.

Feminine, urban, in motion, never the same and yet always identifiable, the silhouette of CHANEL’s Spring-Summer 2020 Ready-to-Wear collection has the nonchalant grace of a cinematographic heroine. Inspiring, contemporary, eternal.
The CHANEL Spring-Summer 2020 Ready-to-Wear show created by Virginie Viard was applauded by the CHANEL ambassadors Caroline de Maigret, Alma Jodorowsky, Soo Joo Park, Nana Komatsu and Jennie Kim, as well as singers Sting, Cardi B, Angèle, Ace Tee and Yuna, the musician Orelsan, the actresses Isabelle Adjani and Xin Zhi Lei and finally the choreographer and dancer Blanca Li.

#CHANELSpringSummer

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Simone Tessadori – Onirico Collezione Autunno-Inverno 2019

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Le proposte della prossima stagione invernale mostrano un momento di evoluzione del designer Simone Tessadori che, ispirato dal suo personale vissuto , decide di raccontare se stesso e la sua visione della Donna odierna attraverso colori, forme e superfici disegnando un guardaroba raffinato ed elegante che strizza l’occhio ad una smaliziata femminilità.

La collezione Onirico per l’autunno inverno 2019-2020 racconta un fascino edonistico e si apre fondendo la sensualità al romanticismo, attraverso la continua e meticolosa ricerca di materiali di altissimo livello uniti alle silhouette care al brand:
il puro cashmere Loro Piana, la seta in tutte le sue forme, dal cady al crèpe de chine, la lana australiana declinata nel faille e nel bouclé, il cotone e la viscosa, il tutto spolverato con qualche paillettes e del lurex, che da sempre sottolineano l’aspetto giocoso e glamour delle collezioni Simone Tessadori.

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