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Collezioni Uomo

Michele Achille Collezione FW22

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Il segno in quanto origine visiva del linguaggio costituisce il nucleo ispiratore della collezione FW 2022 di Michele Achille che, dai graffiti, si apre alla street art.

L’espressione stilistica trasforma le preziosità delle lane pregiate, del cachemire, dell’alpaca in tele bianche pronte ad accogliere suggestioni artistiche che strizzano l’occhio tanto alle pitture rupestri che ai muri urbani, alle trame dei tessuti primitivi come alle decorazioni Navajo.

La visione di Michele Achille si esprime in pezzi base del guardaroba maschile a cui si uniscono capospalla declinati con una connotazione no gender, privi di stagionalità e capaci di andare oltre le tendenze per seguire il solo flusso di un’ ars artigiana.

Ogni capo racconta la storia di chi l’ha creato in cui tradizione, sapienza artigiana e soprattutto passione sono la carta d’identità perfetta per interpretare il futuro.

La palette colori predilige toni caldi e sensuali dal verde oliva al laguna, il marrone terra e il cinnamon, il rosso vino, il golden brown e il rosa.

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Drôle de Monsieur SS24

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For Spring/Summer 2024, the brand takes a trip to the Provence region in France, drawing inspiration from iconic hotel La Colombe d’Or and its strong artistic heritage to build a series of looks that celebrate creativity and craftsmanship. As always, the collection is heavily focused on prints: the standout motif is the playing card pattern, sprawled over cuban shirts, shorts and bathing suits, hinting at long afternoons spent around the playing table in the sun. Paying homage to the art of tableware, t-shirts and sweatshirts are embroidered with plates, wine glasses and fruit, a nod to hedonism and the quintessential French pleasure of long meals.

The signature palette of light colors, from sand to beige and pristine white, creates a luminous effect, shaken up by the introduction of vibrant red: this new color experimentation is spotted on flowing neo- Hawaiian shirts and a luxurious version of the iconic track jacket. References to the verdant gardens of Provence add a poetic touch: classic knits in rose pink and mimosa yellow, jackets and workwear-inspired pants in sage and olive hues.
Maxime Schwab and Dany Dos Santos continue to explore ornamentation, introducing a woven motif that creates a new visual signature for the brand. This elegant braided detail snakes along shoulders and trouser legs and is embroidered on the pockets of workwear-inspired shirts. Leather patches on back pockets, linen shirts with contrast stitching and a stunning patchwork crochet sweatshirt confirm the brand’s attachment to natural materials.

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Massimo Osti Studio annuncia il lancio del Chapter 1: Alcantara®

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Il Chapter 1 di Massimo Osti Studio presenta una collezione di cinque prodotti realizzati in Alcantara®, l’innovativo materiale Made in Italy.

La collezione testimonia l’approccio sperimentale che contraddistingue entrambi i brand, attraverso contaminazioni cross-settoriali e ​​l’esplorazione di nuovi orizzonti tecnologici e di design.

Dai capispalla fino agli accessori, ogni prodotto del Chapter 1 esalta non solo la versatilità e le molteplici sfaccettature del materiale Alcantara®, ma anche la capacità di unire sensorialità estetica e performance, tecnologia e artigianalità. Un processo unico attraverso il quale il materiale soft-touch ridefinisce il linguaggio del lifestyle contemporaneo.

I capi in Alcantara® sono stati tagliati a laser, riducendo drasticamente l’utilizzo delle cuciture e sostituendole con mesh tape termosensibili, posti al di sotto dei bordi. I dettagli con effetto plastico opaco sono stati ottenuti sfruttando la reazione termica del materiale stesso.

Il Chapter 1 include un parka, un pantalone, una short jacket con cappuccio a scomparsa, un cap e uno zaino.

Il Chapter 1 sarà disponibile in esclusiva su massimoosti.com , dal 14 febbraio 2024.

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Drôle de Monsieur – Spring-Summer collection

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A wardrobe of wearable essentials reinventing the codes of luxury: this season, Drôle de Monsieur continues to subvert classic Seventies silhouettes with Nineties sportswear accents, creating a head-to-toe look that is elevated, comfortable and contemporary.

For Spring/Summer 2024, the brand takes a trip to the Provence region in France, drawing inspiration from iconic hotel La Colombe d’Or and its strong artistic heritage to build a series of looks that celebrate creativity and craftsmanship. As always, the collection is heavily focused on prints: the standout motif is the playing card pattern, sprawled over cuban shirts, shorts and bathing suits, hinting at long afternoons spent around the playing table in the sun. Paying homage to the art of tableware, t-shirts and sweatshirts are embroidered with plates, wine glasses and fruit, a nod to hedonism and the quintessential French pleasure of long meals.

The signature palette of light colors, from sand to beige and pristine white, creates a luminous effect, shaken up by the introduction of vibrant red: this new color experimentation is spotted on flowing neo-Hawaiian shirts and a luxurious version of the iconic track jacket. References to the verdant gardens of Provence add a poetic touch: classic knits in rose pink and mimosa yellow, jackets and workwear-inspired pants in sage and olive hues.

Maxime Schwab and Dany Dos Santos continue to explore ornamentation, introducing a woven motif that creates a new visual signature for the brand. This elegant braided detail snakes along shoulders and trouser legs and is embroidered on the pockets of workwear-inspired shirts. Leather patches on back pockets, linen shirts with contrast stitching and a stunning patchwork crochet sweatshirt confirm the brand’s attachment to natural materials.

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