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MFW – Arthur Arbesser A/I 24/25

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Lo scorso settembre, dopo molti anni, ho incontrato nuovamente una meravigliosa signora viennese, Monika Kaesser. Dal 1976 al 2000 è stata la proprietaria del negozio più bello della città.

Uno scrigno traboccante di bicchieri meravigliosi, argenteria straordinaria, bigiotteria inusuale e le migliori vetrine in assoluto. Da ogni dettaglio traspariva qualità e gusto raffinato. Da bambino mi fermavo a studiare con attenzione le vetrine della signora Kaesser. Anche i miei genitori erano fan appassionati; a volte entravamo e finivamo per acquistare qualche bicchiere.
Inutile aggiungere che la signora Kaesser era, ed è tuttora, chic come il suo negozio.

Dopo il nostro recente incontro, durante il quale le ho confessato la mia storica ammirazione per lei, sono stato invitato nel suo appartamento. In quell’occasione abbiamo parlato per ore della Vienna degli anni Settanta e Ottanta, dell’avvio del suo negozio, delle relazioni, dell’amore per il collezionismo e di molto altro ancora. Quel pomeriggio si è trasformato in un momento di arricchimento e di ispirazione.
Ho sentito subito il desiderio di dedicare la prossima collezione a questa meravigliosa signora viennese.

Dopo aver condiviso con entusiasmo questa storia e gli spunti di riflessione con il mio studio, ha iniziato a prender forma un nuovo capitolo del “Libro di Arthur Arbesser”. Un capitolo che racconta la gioia della bellezza, dell’eleganza, della condivisione di idee, dell’amicizia e dello humour. L’obiettivo era quello di creare abiti che raccontassero una storia e non dovessero necessariamente rappresentare i trend del 2024, ma che sembrassero piuttosto senza tempo, pieni di grazia, personalità e forse anche di un pizzico di nostalgia.

Le stampe sono da sempre il nostro modo preferito per comunicare il tema di ogni collezione.
La collezione Autunno/Inverno 24/25 presenta quattro diversi pattern protagonisti: una stampa fotografica creata con diversi bicchieri, alcuni raccolti in studio, altri trovati al mercato, altri ancora in prezioso cristallo intagliato; una grafica realizzata con la potato print technique; un dipinto astratto, vivace e colorato e una classica scacchiera in una versione dipinta ad acquarello.

Elemento chiave della collezione è l’irresistibile desiderio di eleganza e di linee più raffinate e sobrie. Le voluminose gonne in taffetà orlate di grandi rouches, gli abiti e un trench in nylon giapponese strutturato conferiscono un ulteriore tocco di femminilità. Speciali effetti grafici sono stati ottenuti sovrapponendo il tulle stampato al tessuto stampato. Maglie jacquard in spessa lana mohair spazzolata e scintillanti giacche metallizzate trapuntate aggiungono un tocco di calore avvolgente all’abbigliamento invernale. Pietre, perle, frammenti di vetro e metallo sono state trasformate in orecchini dal brand di gioielleria milanese Balera.

Fotografare la collezione a Vienna è stato un passo fondamentale e immortalare la modella Monika Kaesser di fronte all’obiettivo di Yannick Schütte ha reso l’esperienza ancor più straordinaria.

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Sfilate

Chanel – Fall-Winter 2024/25 Ready-To-Wear Collection

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Deauville is where everything started for the House. 1912, the creation of her hat shop and then very quickly the first clothes with their visionary, radical style. It’s where it all began for Gabrielle Chanel. This story is very close to my heart,” confides Virginie Viard. On the racecourse, on the seaside, at the gaming table, in restaurants and palaces, on the “Planches” boardwalk: everything is about elegance and self-staging.

For this collection, we recreated the Deauville boardwalk, she adds. Giant screens on which long, romantic silhouettes stroll in the light from dawn to dusk.” Shrouded in mystery, the models walk along the beach. The 1920s and 70s cross paths and intertwine.

Androgynous and cinematic, the CHANEL Fall-Winter 2024/25 Ready-to-Wear collection imagined by Virginie Viard draws its femininity from Gabrielle Chanel’s own wardrobe and its masculinity from the subtle elegance of winter sojourns by the sea. Broad-shouldered peacoats and long dressing-gown-style belted coats are worn over tweed suits – box-pleated skirts, culottes or cropped trousers –, drop-front trousers or trousers with tabs at the back.


Chunky sailor sweaters and knits featuring the landscapes of Deauville alternate with silk blouses with middy collars, herringbone prints, low-cut tops with flounces, jumpsuits and negligees whose delicacy evokes gentle waves breaking and a soft wind blowing.

The palette takes its vibrant or pastel shades of pink, mauve, orange and pale blue from the ever-changing colours of the Deauville sky, along with brown and gold lamé. 35mm film and cinema tickets: prints refer to the town’s connection with the 7th art, its American Film Festival and Claude Lelouch’s A Man and a Woman, to which Inez and Vinoodh’s film opening the show pays tribute.

The silhouette of David Bowie, the magnetism of film stars walking on the sand, like Anouk Aimée, a great friend of Gabrielle Chanel… this collection pays homage to these familiar figures.”

The iconic bags are omnipresent, as are the pastel-hued wide-brimmed hats, colourful silk scarves, heeled knee-high boots and thigh-high boots in sheepskin, a direct nod to Anouk Aimée’s coat in A Man and a Woman.

It’s a very warm collection, with layers of materials, colours and volumes. It pays tribute to Deauville, the legendary place where Gabrielle Chanel’s destiny changed forever.”

Copyright CHANEL

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Paloma Wool presents their Autumn-Winter 2024 Collection

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The collection follows spontaneous effortlessness with further emphasis on a defined silhouette. From the iconic graphic knitwear to the brand’s elevated streetwear with technical materials; paloma wool’s collection exudes a sense of sophistication and versatility. Velvet pieces imbue femininity and elevate the overall aesthetic with a touch of luxury, while multiposition pieces offer various styling options. The inclusion of silk garments facilitates effortless layering, and argyle-printed knitwear sets a distinctive tone throughout the collection.

The show was led by a performance directed by Carlota Guerrero, in which a group of women carried out an experimental pétanque game, and styled by Emilie Kareh.

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ALEXIS MABILLE FW 2024 – PARIS FASHION WEEK

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Society
1. Long strapless sheath dress in brick-red crepe with a draped décolleté.

2. Billowy shirtdress in blood-red crepe.

3. Long wrap dress in pinky-red crepe with bow-belt.

4. Long wrap dress in red crepe with long slit sleeves, waist with brandenburgs appliqués.

5. Long tailored dress in red silk piqué, waist and shoulders with brandenburgs appliqués.

6. Evening shirtdress in raspberry silk piqué with flounced skirt.

7. Shirt-gown in raspberry silk piqué, with fixed inverted pleats at the waist.

8. Long corolla shirtdress in black radzimir, shoulders inlaid with matching lace, sleeve belt.

9. Trapeze dress in black silk piqué and satin, fastened by ties in the back.

10. Long, twirling sheath dress with asymmetrical scarf neckline crafted from black crepe.

11. Black crepe batwing jumpsuit with brandeburgs belt.

12. Long jacket-dress in navy blue crepe with satin facings and buttons.

13. Long shirtdress crafted from off-white silk faille and inlaid with Lyon lace, satin belt.

14. Shirtdress with batwing sleeves and corolla skirt crafted from champagne silk piqué and satin, matching knotted belt.

15. Long gown in champagne silk piqué, with a matching satin bow-neckline and panel.

16. Grand slip dress in nude radzimir with brandenburgs appliqués.

17. Long asymmetrical dress crafted from flesh-colored jersey satin, with front-and-back satin panels and a split shirt sleeve.

18. Long shirtdress in blush-colored crepe with split cape-sleeves, matching satin belt.

19. Long square shirtdress in peach-colored crepe with stitched satin collar.

20. Long corolla boat neck dress crafted from pale pink silk piqué, with satin kimono belt.

21. Long bustier dress in pale pink silk piqué, with a crepe scarf hold by brandenburgs.

CREDITS
Photo
Marcel Nestler

Hair & Make-up
Beautick

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