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Collezioni Donna

#D2gether, Dsquared2 Spring Summer 2018

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Dsquared2 Spring Summer 2018
Louche and loose, the guys and dolls of next summer have a penchant for leather, 50s silhouettes and making trouble on summer vacay. Hair gelled back and dressed in black with jaunty leather caps, neck scarves and pointy winkle picker boots loaded with Western buckles, their goth style gets a sunny injection when they roll into Hawaii. Their signature bad boy and girl looks garner new layers picked up from the tropical surrounds.

Biker leather pants and calf hair leopard-spotted jackets are mixed up with Hawaiian prints on shorts, shirts and denim jackets. Slick black 50s pieces are contrasted with denim and pastel in their holiday wardrobe. An oversized leather cardigan is worn on top of a bonded double-face leather polo with stripes, gossamer fine tulle sleeveless T-shirts are trimmed with ruffles. A satin bomber jacket shimmers, from its colorful floral design defined in tonal sequins – the sleeves profiled in a row of the same Western buckles on the boots. Sweatshirts feature soft leather sleeves. The K-Way and Dsquared2 collaboration continues with waterproof covered K-Way denim shorts constructed with side zips. A series of pastel shade 50s style prom tuxedos feature ruffles on the shirt and coordinating bow ties and lapels.

A bad scout theme is woven into the looks courtesy of cotton drill shirts appliquéd with special badges for wayward adventurers-­­–one is for pitching a tent on mountain top, the other, hard liquor drinking games. Accessories for camping in the great outdoors, include a frypan and metal cup are tethered to an oversized patch-decorated backpack.

Dsquared2’s cropped narrow pant silhouette is mixed with a feminine retro shape for the women’s lineup.  Hawaiian prints appear on soft leather pants, jackets and miniskirts, worn with slouchy biker jacket in leopard print calf hair. Short and flirty full tulle skirts and dresses are layered with K-Way hooded jackets covered in transparent plastic.  The Western style buckles from the men’s boots trim a zip-up bodice dress, appear in rows on jackets and sweatshirts and at the top of a hybrid bootie that melds a bukled goth boot with a flip flop. Floaty long tulle skirts are swathed in ruffles. Multi-dimensional flowers are attached to black ribbons for chokers and bracelets.

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DSQUARED2 SS2018 CO-ED SHOW & PARTY
On Sunday June 18th 2017 Dean and Dan Caten hosted Dsquared2 SS18 men’s and women’s show. They welcomed all guests with a cocktail and celebrated the collection with an after party during Men’s Fashion Week in Milan.

WHO: Dean e Dan Caten, Luis Fonsi, Jon Kortajarena, Vittoria Puccini, Cristiana Capotondi, Miguel Angel Munoz, Matthew & Renee Morrison, Alan Cappelli, Alessandro Tersigni, Pietro Boselli, Eleonora Carisi

MUSIC BY: DJ Honey Dijon – Honey Dijon had carved a distinct niche for herself in the world of underground electronic music, coming to be associated with exquisitely curated cross-genre sets and total dance-floor chaos wherever she plays – from Berghain to Space or Smart Bar.

THANKS:
Ferrari – Ferrari Maximum Brut Magnum
Belvedere – Belvedere “D2gether” Cocktail served in custom made glasses and Belvedere Vodka customized Magnum bottles

Credits Images: ©Dsuqared2

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Collezioni Donna

ACT N°1 Collezione Autunno Inverno 2024/25

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La nuova collezione ACT N°1 e la sua rappresentazione attraverso gli abiti e le immagini è un omaggio al cinema, una poesia d’amore per l’arte cinematografica e il suo linguaggio analogico, dal passato ad oggi. Non solo amore per le immagini che scorrono sul grande schermo ma per il rito, ormai scomparso, di sedere in una grande sala al buio e lasciarsi incantare dal silenzio e dallo schermo argentato. La nascita del cinema, le tecniche di ripresa, il linguaggio espressivo tolto alle parole e lasciato ai volti, è ciò che Luca Lin ha scelto per comunicare la sua nuova collezione.

Nel video, sono i volti dei personaggi intepreti della collezione a raccontare un sentimento quotidiano che diventa dolore, angoscia, sofferenza del vivere oggi. Ogni look è studiato per comunicare un animus diverso. La collezione parte dalla decostruzione del guardaroba maschile e di un capo femminile, il corsetto con i suoi lacci e le sue limitazioni. La stratificazione parla di sovrastutture sociali da superare. L’effetto è loose e over, con capi scivolati e sovrapposti. Il fit è ampio sia nei capospalla sia nei pantaloni con elastico in vita. Le giacche sono super-over, esasperate nelle proporzioni. La camicia è il prodotto della stratificazione di tre camicie, le t-shirt sono una sopra all’altra, così come le giacche.

Anche i colori usati in degradè, parlano di un incontro tra il grigio urbano e i toni della terra. Antracite, cemento, nuvola, terra, beige, neutri, il contrasto tra bianco e nero. Il verde militare.

Nella storia, alla fine, c’è un senso di liberazione e di integrazione attraverso la rappresentazione del Mahjong, gioco tradizionale in Cina, che unisce diverse età e culture. E una lezione intensa: la guerra è sofferenza e non importa quale guerra sia, non importa da quale parte stai. La guerra è giusta solo se si chiama pace.

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Alla scoperta di Fez con la collezione Primavera/Estate 2024 di Niù

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«Un viaggio in Marocco, per conoscere, comprendere e ricordare.
Un incontro cercato, preparato, studiato per poi lasciarsi
sorprendere dalla magia dei luoghi e delle persone.
Un’esperienza di vita autentica, per guardare con i nostri occhi,
senza lasciarci condizionare dai racconti altrui».

Serena Cibischino, fondatrice e CEO di Niù.

Per la collezione Primavera/Estate 2024, Niù è volato in Marocco, pronto ad assaporare appieno la cultura, la spiritualità, l’energia potente e dinamica delle sue terre.

Il profumo del tè alla menta si spande per i vicoli di Fez, luogo d’ispirazione per la prima parte della collezione, con la sua Medina brulicante di vita, con gli stucchi che rivestono i palazzi e lo zullayi, il mosaico in terracotta smaltata di cui moschee e le scuole coraniche sono ricoperte. Qui si incontrano le tante nuance della terra, del grano, delle spezie come la curcuma, oltre al verde sgargiante della torre simbolo della città. Qui si respira il Maghreb più colto e le persone si muovono con una spontaneità che lascia il segno.

Queste suggestioni danno vita a fantasie, abbinamenti di colore e di stoffe, giochi di volumi e lunghezze da cui prendono corpo i capi Niù. Gli ampi pantaloni palazzo sono abbinati a capispalla dal peso leggero in vista della primavera, a top annodati sotto al seno o a lunghi abiti con stampe che richiamano i decori geometrici tipici del luogo.

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LGNC reveals its 2024 Fall Winter collection “THE WORLD AFTER US”

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LGNC unveils its FW24 collection, “THE WORLD AFTER US”. After several seasons of communicating around an apocalyptic storytelling, the designers wanted to continue the story and impose their vision through this new collection, while remaining true to their commitments and values.

The codes and the DNA of LGNC are established, making it possible to present a complete and modular wardrobe. LGNC focused here on their retro futuristic DNA but even more on its motto : “STREETCARE”. For them, clothes are a way of healing individuals.

This results in tight or oversized cuts, playing with materials that they consider to be second skin, such as leather, pony hair or stretch fabrics. Playing with their very high signature collars to protect or their repeating rivets, these designs are a way to seal the clothing and make a shell out of it. A lot of details and codes that make perfect sense to their motto.

You will find here the perfect wardrobe to heal.

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